Snart frisk igen!

Nu börjar jag bli mer och mer frsik, så förhoppningsvis är jag helt frisk till helgen. Nu till veckan åker jag bort och jobbar. Så kommer bli jobb dygnet runt i princip.

Men det ska samtidigt bli oerhört skönt att komma bort från allt här hemmma som bara liknar mer och mer Kaos. Jag trodde inte att mitt liv någonsin skulle återgå till det kaos det just nu befinner sig i.

Förhoppningsvis kan en del saker redas ut och jag återfår ordningen i mitt liv. Men vad ska man prioritera, för jag kan inte få allt, det har jag precis blivit bevisad ännu en gång. Men vad ska jag välja bort:

Kärlek
Lycka
karriär
mitt hem
vänner
ensamtid

Jag har alltid varit den som behöver lyckas behöver få bekräftelse på att jag gör något viktigt, jag tycker om att jobba, och det gör att jag blir väldigt bra på det jag gör. Men samtidigt väljer jag bort så mycket annat. Och är Karriär verkligen något viktigt! Jag trodde det förrut, sen började jag inse hur mycket kärlek och barn kan betyda i jämförelse. Men när man sedan förlorar kärleken, eller kanske i mitt fall lyckan i livet, vad har jag kvar då?

Kan man vara lycklig utan kärlek från andra? Mina vänner skaffar pojkvänner på löpande band, förlovar sig, gifter sig och skaffar barn. Jag vill också ha det! Men jag hade nästan allt! men jag var ändå inte lycklig, så vad har man då? Enligt andra hade jag allt, enligt mig själv hade jag inget.

Vad gör man för att bli kär? varför har jag totalt tappat mina känslor? jag känner inte alls det jag borde, inteför någonting längre? Är jag verkligen så olycklig att jag nästan är deprimerad? eller varför känner jag ingenting?

Jag behöver jobba mycket med mig själv för att bli den glada Tess jag en gång i tiden var. Och Han kommer hem snart, kanske inte hem till mig, men han kommer hit, jag kommer få se honom, prata med honom på första gången på flera år, det är nått jag behöver. Min bästa vän kommer hem! Finns det någon bättre hjälp för att hitta lyckan, än honom som kan göra mig mer lycklig än någon annan. Jag har inte insett hur mycket han betyder för mig förrän han försvann. Jag hoppas jag kan få honom att stanna även om det är föga troligt. Jag vet inte ens om vi kan vara vänner som förrut. mycket har hänt och vi båda har förändrats. Men jag hoppas! och jag vet! Alex kommer hem!

Tess

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0