uppdatering från mig.

jag orkar inte förklara i detalj men lite små ledtrådar kommer

sjukskriven
stressad
ångest
panik
ätstörning
tvångssymptom
psykolog
insomnia (sömnlöshet)

allt detta är inte kul, hälsosamt eller bra för mitt psyke eller kropp.

jag är alltså stressad som ledde till sjukskrivning som ledde till psykolog som ledde till ätstörning, ångest, pnaik, tvångssymptom som ledde till sömnlöshet, alltså ingen sömn alls, vilket leder till tabletter, vilker leder till en drogad tess, vilket leder till en slö olycklig icke tränande tess vilket leder till sjukt dåligt uppdaterad blogg, vilket leder till dåliga resultat i form av viktförlust i form av muskler och vätska, vilket leder till dåliga matvanor och mattider ca 1000 kcal/dygn äts under 1h mitt på dagen. vilket leder till mer ångest vilket leder till panikångest vilket leder till steess vilket leder till sömnlöshet vilket leder till tabletter....... och så fortsätter det.

These are my days, och helt allvarligt så orkar jag inte orka någonting länge. det är jobbigt att se mina muskler förtvina, och det går så fort, jag ser min inteligens eller hjärnkapacitet eller vad det nu är man ska kalla det för försvinna när jag tar tabletterna.... förrvirrad, disorienterad, koncentrationssvårigheter.

Vad gör jag läkare, psykologer och arbete för att lösa detta.....alla har möjlighet att kominucera, men väljer att inte göra av någon dålig anledning

psykologen sjukskriver och ger avslappningsövningar
läkare skriver ut imigran och sömntabletter
arbete ger mig mer att göra när jag kommer tillbaka, för jag måste ju hinna ikapp med det jag missar nu

och summa av detta. jag är drogad, trött, trött på allt, trött på att leva snart. allt är jobbigt jag blir deprimerad av tabletterna. jag mår dåligt av dom. jag mår dåligt av sjukskrivningen för den bara skjuter på problemet som när jag tar tag i det redan har svämmat över. drogerna fungerar första dagarna, sen måste jag ha något starkare för att klara nästa natt, får se vad dommen på det blir av läkaren på torsdag....... och summan av kardemumman blir Jag mår skit för sömnlösheten gör att jag inte får träna det enda som gör mig glad just nu, tabletterna gör mig deprimerad och dum i huvudet kan användaas ssom samlingsnamn för de andra bieffekterna ev dessa underbara piller. dessa gör att jag inte får dricka alkohol, köra bil eller framföra fordon av olika slag, jag får heller inte enligt instuktioner dricka koeffein eller socker eller andra saker som kan göra mig hypad. så jag är i avgrundens botten rent humörsmässigt just nu och ifrågarsätter allt.
och konstigt nog har tro och religion dykt upp starkt i mitt huvud. kristendommen har diskiuteras med diverse "kunnande" folk och jag har helt klart bestämmt att kristendommen inte är något för mig, och enligt mig så borde det inte vara självklart för er andra som tror att det är det. men det finns ju buddismen, men jag vet ju inget om den. men den tilltalar mig. avguda inte buddha som en gud? det är bra. se upp till honnom han som lyckades skulle jag vilja säga. Karma något helt fantastiskt.... gör gott så får du gott, gör ont och du bestraffas.... det låter vettigt.... kan funka på buddismen.....
jag är inte buddist jag har knappt tittat på religionen. men av de mest kända religionerna idag så är det buddismen som tilltalar mig mest., jag tror jag kanske är religiös. den dagen skulle aldrig komma trode jag.... men jag vet inte än, mkt återstår att se..... jag ska läsa på, smälta informationen och känna efter.... passar den inte som handen i hansken så är inte heller den något för mig. men just nu är jag aldeles för ovetande för att kunna avgöra. så undersöker viader ett tag. 


mer flumminlägg från mig kan väntas. i min nuvariga situation, förhoppningsvis kan jag vara tillbaka snabbare än ni och jag tror.... och förhoppningsvis ger dethär en liten fingervisning om hur jag mår och varflr jag haft paus i bloggandet.... för att veta vad jag gör på dagarna nu om jag orkar så hittar ni det på Tesssmycken.blogg.se

så tills senare får ni ha det så bra....

Tess


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0