Mål och delmål med träningen

Det jag skriver om i min blogg kommer handla om träning hälsa och kost. Då jag är djupt intresserad av träning och älskar allt som har med träning att göra. Jag tror att träningen gör mig till en bättre människa, då jag mår mycket bättre och all stress blir som bortblåst så fort man får lite träning i kroppen. Så det är nu dags att börja träna igen efter långvarig sjukdom som ledit till svikande motivation. Bloggen kommer fungera som en slags motivationshöjare för mig själv, men självklart hoppas jag att även andra kan hitta motivation genom min blogg.

Kort och gott om mitt utgångsläge. Nuvarande vikt : 76kg fördelat på 169cm. urusel kondition, någon liten gnutta till styrka finns nog fortfarande kvar i kroppen sen mina glansdagar. Mina nuvarande mått : byst: 105cm, midja/mage: 90cm, höft/rumpa: 105 cm.

Här kommer följdaktigen mina långsiktiga mål:

gå ner 16 kg (målvikt 60kg)
minska i omkrets, alltså minska mina mått lagom mycket
Minska nuvarande fettprocent på 40% ner till mina gamla 20-25%
öka kroppens muskelmassa (samt att klara av chins och dips utan hjälp)
Springa milen på under 1h utan att vara helt död.
Klara av att åka tjejvasan februari 2010 på under 2½h. (tar mig knappt fram på skidor nu)

här kommer några utav delmålen jag har byggt upp fram till 1 juni 2009
målvikt: 66 kg
minska måtten lagom mycket
minska fettprocent till 35 %
klara av att göra dips utan hjälp
klara av att springa 1 mil och vara helt förstörd när jag kommer i mål =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0