Hemma från träningen

Har kört ett hårt pass i bröst och biceps idag på gymmet. med hårt menar jag inte nödvändigtvis tunga vikter utan mer den psykiska biten. Att veta att man minskat i vikt är aldrig kul, man blir sjukt otaggad, idag var inte ens min favorit som man väntar hela veckan Hammercurlen rolig.

lovade att berätta vad jag kört och med vilka vikter och reps, dels för min egen skull så jag har nått att jämföra med vid senare tillfälle.

Bänkpress
set 1: 20 reps, 20 kg, uppvärmning
set 2: 12 reps, 30 kg
set 3: 8 reps, 30 kg
set 4: 7 reps, 30 kg
känndes dåligt då jag inte hade nån ork.

bröstpress strikt
set 1: 8 reps 12,5kg/hantel
set 2: 10 reps 11kg/hantel
set 3: 12 reps 10 kg/hantel
 synd att jag fick sänka vikterna så pass mkt, men körde ett ser på 12,5 kg i alla fall

pecdec
alla tre set på 27kg, 15 reps

bicepscurl med rak skivstång
tre set, 20 kg, 10 reps på varje

hammercurl
set 1: 6,25 i vikt/sida + stång(10?), 10 reps
set 2 och 3: 5 kg vikt/sida 10 reps

blev inte många övningar idag, men var helt psykiskt nedgången under styrkan så tänkte att jag kunde ta igen det under cardion jag hade planerat in, klarade av 2 km löpband i 6:40 min/km sen var jag helt slut.
   sammanfattningsvis var träningen sjukt seg idag och gick inte alls bra.

Nu blir det att ta proteinpulver och ladda upp för i mon och nästa pass istället.



Kommentarer
Postat av: michelle

hej! läste att du minskar med reps eller vikt för varje sett, ett tips är att du kör runt 6-7 reps så garanterar jag att du orkar lika många för varje set.. :) försök att inte ändra vikt på hanteln heller, då mår musklerna dåligt! annars ser jag att du är sjukt stark! grymt :)

2009-03-11 @ 20:16:44
URL: http://michiq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0