Dagens träning 090405

dagens träning har bestått av ett pass på gymet förvånande nog.

det kördes ben och axlar,

benböj i smith 50 kg 4 set
utfallsgång 3 set
benspark 50 kg
vadpress 35 kg

axelpress 13,5 kg 3 set 8 reps
cable cross 14 kg 3 set
flyes
baksida axlar i maskin 32 kg 3 set

dåliga vikter beror på min skada i knän, eller båda knän, en utslitnings/utmattningsskada. förstår inte hur jag fått den, då jag inte styrketränar ben mer än en gång i veckan, dock inte på speciellt höga vikter. annat som jag utsätter mina knän från, vardagsmotion i form av promenad till jobbet ca 6 km/dag. simning 1/vecka max (väldigt skonsamt för knän) samt spinning ?, förstår alltså inte riktigt vad som kan ha gått fel. hade skadan vart i axel hade den vart full förstålig.... men i knän. nej, visst har haft probelm förr men, borde inte komma nu, så träningsförbud på styrka ben, men löpning och konditionsträning helt okej. Och det för väl mina planer på att lägga in mer kondition bara ännu mer antar jag.

så ska verkligen försöka lägga in lite kondition. tänkte försöka lägga in löpning 1 mil /vecka. som jag får splitta i mindre beståndsdelar då jag inte klarar att springa en mil rakt av. men en mil per vecka skall alltså försöka införas.....



nyss hemkommen från bion, the secret life och benjamin button, bra film, bra budskap, lång, och lite långsam, men övergrioande bra. blev lite lätt emotionell, är ingen som brukar gråta när man ser film, men har ju precis slutat äta hormoner så har ju ingen direkt stabil hormon nivå i kroppen har säkert med det att göra. Får se hur det utvecklar sig under tiden.

På bio smög jag i mig lite choklad i form av 68 g choklad.


tänkte försöka dra ner på fettet och kolhydraterna lite men, idag har det inte fungerat så bra. men hoppas att det kommer gå bättre i mon, i övrigt är det dags för läkare i mon, ska bli intressant att höra vad dom har att säga denna gång. antagligen ingenting. eller något luddigt kring min sjukdom som dom för övrigt inte kan placera, har massa symptom som verkar svårplacerade. men men.... mår bra 90% av tiden så ska väl inte klaga.


tänkte lägga in en viktminskning också:

högsta vikt: 78,2 kg
lägsta vikt: 76,4 kg (i morse)

viktmålet under april månad 74 kg. Kommer jag att klara det? vet ej, viktminskningen går trögt, konditionen går trögt, lite tid ger mig dåliga matvanor, vilket inte hjälper, på min plussida har jag dock att styrketräningen går bra och jag ökar i muskelvolym vilket borde betyda ökad ämnesomsättning och förbränning, har slutat med hormonerna, vilket bör resultera i förlust av vätska, och att kroppen slutar blir lurad att "buffra" fett. Så enligt mig är 74 kg en rimlig viktnedgång under april månad, men detta är som sagt ingen bantning/diet/eller viktminskningsblogg och det främsta målet är inte att gå ner i vikt, det är att bygga upp styrka och kondition, och just nu är det att bygga muskler jag koncentrerar mig på. Så jag ligger inte på ett kaloriunderskott. men kommer dock tappa vikt i form av vatten hoppas jag. samtidigt som jag förhoppningsvis kan tunna ut fettlagret en aning, och bygga upp lite nya starka muskler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0